Tuesday 22 December 2015

JANGAN IMPIKAN ROH IMAN TANPA MENGHAYATI WAHYU

Mari kunyah dan hadamkan sepotong ayat sehari buat menghidupkan rohani.
Allah katakan kita tidak akan tahu apa itu iman (percaya), tidak akan terbit ROH keislaman dan keimanan kita, juga tidak akan berada di jalan yang lurus tanpa kita benar-benar menghayati wahyu NYA
.
.






JANGAN IMPIKAN ROH IMAN TANPA MENGHAYATI WAHYU

Semakin lama kita ditinggalkan Nabi SAW, semakin jauh kefahaman dan penghayatan kita tentang wahyu. Akibatnya, semakin mati ROH keIslaman dan keimanan kita.

Wahyu itu sendiri dari kata pokok HAYAT. Ia mampu menghidupkan jiwa yang mati jika dihayati. Wajarlah keyakinan kita akan menurun dan iman kita semakin mati jika kita tidak memahami dan menghayatinya.
Inilah hakikat hidup umat Islam hari ini. Kita berfirqah dan bersifat assobiyah di seluruh dunia. Setiap diri meraba-raba dan bersangka-sangka dalam menetapkan halatuju dan cara hidup. AlQuran di tangan hanya dibaca 'tanpa maknanya' apabila ada orang mati, di malam jumaat atau di bulan puasa saja.

Mari sama-sama kita keluar dari hidup yang dibelenggu kegelapan tanpa CAHAYA petunjuk yang terang benderang ini. Mari buang ego diri dan suburkan sifat HAMBA agar kita turut menjadi pilihan ALLAH untuk melayakkan diri menerima petunjukNya.

Mari sama-sama kita bina dan tiupkan semula ROH ISLAM dalam diri, keluarga dan masyarakat kita. Mari tingkatkan usaha untuk memahami dan MENGHAYATI WAHYU agar kita mampu membimbing dan menunjukkan pula jalan yang lurus, yang harus kita istiqomahkan kepada generasi yang bakal kita tinggalkan.

QS; 42. Asy Syuura

52. Dan demikianlah Kami wahyukan kepadamu suatu ROH dengan perintah Kami. Sebelumnya kamu tidaklah mengetahui apakah Al Kitab dan tidak (mengetahui) iman, tetapi Kami menjadikannya suatu cahaya, yang Kami tunjuki dengan dia siapa yang kami kehendaki di antara hamba-hamba Kami. Dan sesungguhnya kamu benar- benar memberi petunjuk kepada jalan yang lurus.

53. (Yaitu) jalan Allah yang kepunyaan-Nya segala apa yang ada di langit dan apa yang ada di bumi. Bahwasanya, kepada Allah-lah kembali semua urusan.

TIDAK KIRA SAMADA KITA INI GOLONGAN ATAS (LANGIT) MAHUPUN BAWAH (BUMI), MARI KEMBALIKAN URUSAN KITA MENGIKUT MANUAL & TATACARA YANG TELAH ALLAH BERIKAN.
.
.
 Memikirkan / tercari-cari PERKHIDMATAN WELDING di kawasan TELUK INTAN atau kawasan sekitar yang berhampiran ???
.
.
Antara produk kami :
- PINTU PAGAR ( BUNGA MAS / BIASA )
- GRILL PINTU / TINGKAP
- ATAP AWNING
- SLIDING DOOR ( HOLLOW / BIASA )
- WROUGHT IRON
- STAINLESS STEEL
- PENYIDAI KAIN
- PENUTUP LONGKANG
- DAN KERJA-KERJA BERKAITAN BESI
.
.
Jangan risau... $$$$$ ( harga ) kami boleh berunding
Mungkin kami dapat membantu anda..
*** SYARIKAT BUMIPUTERA
*** SYARIKAT BERDAFTAR DI SSM
.
.
---->>> WHATSAPP sekarang : 012 - 336 0861
---->>> Dwan
.
.

JIKAN BERMANFAAT silakan " SHARE"
=========================
Banyak info terkini akan kami kongsikan.
https://www.facebook.com/nrzenterprise
https://nrzenterprise.blogspot.com



No comments:

Post a Comment